duminică, 20 noiembrie 2011

Din pasiune,siguranta...

Primul piolet

cel de gheata


..am stat si m-am tot gandit daca pun sau nu aici pe blog,una din pasiunile mele,lacatușeria.Primele lucrari,bineinteles au fost niste eșecuri,dar nu am renuntat si am continuat mai departe.Primul piolet de tura l-am facut in timpul scolii la atelierele Grivita Roșie,un piolet facut din foaie de arc,ce am gasit-o prin subsolul blocului,prelucrata la forja.Materiale erau,de toate natiile,doar ambitie sa fii avut daca vroiai.Am facut rost si de o bucata de teava din aluminiu,nituri,si incet,incet pioletul meu prinde contur.Vestea a mers destul de repede printre prieteni,si bineinteles,cativa din ei nu au ezitat sa-mi ceara sa le fac cate un piolet,dar nu au lipsit nici vorbele in vant lansate de fel si fel de ,,ingineri,,tipic romanesc,ca nu-i bun,ca se rupe,ca o sa mor,norocul meu,ca sunt genul de om care lasa omul sa-și spuna punctul de vedere,fara a-l intrerupe,si dandu-i dreptate..Timpul a trecut,scoala s-a terminat,pioletul a facut fata cu brio,in cateva ture prin Bucegi,dar si informatiile culese in timp,referitor la tratamentele termice,prelucrai,debitari,m-au facut sa incep alte proiecte.Intre timp am reusit sa cumpar un flex si o bormasina,scule care cu greu le procuram la vremea respectiva.Urmatorul piolet facut a fost tot unu de tura,doar ca avea coada ceva mai lunga decat primul(60cm). De aceasta data,lucrurile au stat cu totul altfel,deja aveam la un amic ce locuia la curte,o mica forja facuta,adevarat stoc de foi de arc,scule,si multa ambitie pentru a face asa ceva.Nu am dat greș,nici cu al doilea,acesta urmand a fii facut cadou lui Radu,coechipierul meu,cred ca-l mai are si acum pe undeva prin casa.Eram mandru de ceea ce facusem,si entuziasmat de ceea ce aveam in plan,sa continui mica productie,si sa incerc sa fac si coltari.A mai trecut ceva vreme si mi-am propus sa-mi fac 2 pioleti de gheata,destul de complicat,nu luasem contact prea mult cu asa ceva,vazusem de cateva ori,dar nu folosisem,aveam in schimb habar de forma,si dimensiuni.Lamele le-am facut,dar a durat ceva vreme pana am facut rost de teava de aliminiu,nu de alta dar dupa 1990,treptat au disparut fabricile,si singura sursa de a procura asa ceva,erau targurile.Intr-o duminica am mers in targul de la Valea Cascadelor,si intradevar am gasit teava de aluminiu,dar facea parte dintr-un aspirator,asa ca varianta corecta,am cumparat aspiratorul,stiu ca suna a nebunie,dar ceea ce a iesit la final a facut cu ochiul multora,chiar cu intentia de a-mi fura pioletii.S-a intamplat la Malaiesti,o tura facuta cu doi amici,si cum stateam noi bine mersi la o bere,doi microbi,desfaceau chingile de la rucsac,ce a urmat,nu are rost sa povestesc.Revin la cele scise mai sus,si o spun ferm,sunt sigur pe ceea ce am facut,nemaipunand la socoteala ca daca se intampla ceva,se poate intampla si cu cei cumparati!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa un comentariu

Despre mine