miercuri, 12 martie 2014

Din cires,dar este a muzicianului !

Luni dupa amiaza m-am apucat sa trag lamele la ascutit,nu a durat mult si-mi bazaie telefonul,raman uimit cand aflu ca nepotii sotiei au sosit acasa,dupa lunga perioada de munca in Anglia,si bineinteles in secunda doi,a curs invitatia la ei ( am stabilit in 3 ore sa ne vedem).Ma retrag in atelier si-mi vad in continuare de ascutirea daltilor,si o data terminate,decid sa ma apuc sa mai fac o lingura,ceva mult mai special fata de ceea ce am facut pana acum.In timpul ramas,reusesc sa dau forma si cateva cioplituri,ca deh,trebuia sa dau curs invitatiei.Ajungem bine mersi la dumnealor,bucurosi ca ne revedem,depanam reciproc amintiri,si brusc de undeva dintr-o sacosa iese la iveala o cutie din lemn,cutie care este indreptata catre subsemnatul,sunt felicitat,si indemnat sa o deschid sa ma uit ce contine.Deschid si raman ca la fotograf pret de cateva secunde,set de 12 dalti Marksman ! Cu multumirile de rigoare,nu le mai dau drumul din mana,si pe perioada sederii in vizita,nu le-am lasat jos.Ajung acasa,si incep studiul lamelor,destul de interesant,sunt vreo 2 profile cu care nu am lucrat pana acum,sper sa nu dezamagesc pe nimeni,dar mai intai trebuiesc ascutite,sunt doar profilate cu ceva piatra mai dura,asa ca acum trebuie sa imi procur o piatra de ascutit noua,dar nu stiu pe ce granulatie sa merg,sper sa aflu cat de curand.Va las sa studiati pozele cu daltile,si cele cu ultima lingura,si pana la urmatoarea postare,va doresc o primavara cat mai frumoasa,si lucru din belsug,numai bine !


                                                    



 Daltile sunt conservate cu ceara speciala.




                                                       




                               



              Iaca este gata !! Lingura muzicianului,o numesc ! Capatul cozii poarta forma gatului unei viori,violoncel,buclele aduc spre cutiile de rezonanta a intrumentelor cu arcus.Pana la urmatoarea postare aici,va urez o duminica placuta !!

3 comentarii:

  1. Foarte fain setul de dalti,sa-l folositi sanatos.Lingura de acum mi-am imaginat-o ca o mana intinsa, din nou o lucrare originala.De altfel lingura este o prelungire a mainii.O seara buna va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine spuneti domnule Florea,lingura este o prelungire a mainii ! Tema pe care am ales-o la lingura din cires,este muzica.De altfel asa am si numit-o,lingura muzicantului,poarta destule repere,semne,si merita astfel de dedicatie.Va multumesc pentru apreciere domnule Florea !! Cat despre noul set de dalti,am o dilema,nu stiu cu ce piatra sa le ascut,deasemeni daltile ce lucrez cu ele acum,le ascut cu o piatra donata (iesita de mult timp din uz),motiv pentru care va cer o parere,ce granulatie sa aiba piatra de ascutit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara.Meseria asta de ascutitor e meserie destul de complicata si migaloasa.Ca si sfat de incepator ( eu ma consider tot un novice la ascutit dupa trei ani de cioplit),va spun ce am achizitionat eu.O piatra Homestone japoneza de la Catalin Sorescu -Tm cu granulatie 1000-3000.Inainte de folosire se tine in apa 10 min.La el a fost cu vreo 17 lei mai ieftin decat alte oferte. Se ascute treptat pe 1000 apoi pe 3000 pana taie brici. La daltile drepte trebuie mentinut unghiul de ascutire .Scoaba de cioplit(dalta curba o ascut cu smilgru fin rulat pe un creion De la 600 pana la max fin cu rabdare pana se ascute.Cutitele normale le ascut cu piatra de apa mai aspra cu 2 feluri de granulatie cumparata de la Ferometal.Apoi se mai poate da strop cu pasta de slefuit si o bucata de piele cum faceau barbierii cu briciurile .Cam asta e , va urez spor la treaba in continuare si o saptamana frumoasa va doresc.

    RăspundețiȘtergere

Lasa un comentariu

Despre mine